wtorek, 22 października 2019

"Historia bez cenzury 4. Średniowiecze bez trzymanki" Wojciech Drewniak



Książka mi się podobała, chociaż mam świadomość, że nie jest to pozycja dla każdego czytelnika. O czym myślę? - o stylu autora, który dla niektórych odbiorców może być zbyt bezpośredni. 
Po przeczytaniu tego tytułu już wiem, że to, czego nauczyłam się w szkole na lekcjach historii na niewiele się zdało. I przede wszystkim ma bardzo mało wspólnego z prawdą o średniowieczu. Wiele tematów zostało w podręcznikach ominiętych i przemilczanych. 
Wielkim atutem tej książki są ilustracje autora, dla młodych czytelników będą przypominać komiksy. Proste w przekazie, ale jakże czytelne.

Ze wszystkich rozdziałów najbardziej podobał mi się rozdział o nauce  w średniowieczu, ale myślę, że najwięcej zwolenników będzie maił rozdział 7 pt.:
 " Seks i picie? - znakomicie! - rozrywki dla dorosłych"

Super pomysłem jest kończenie rozdziału kodem QR i linkami do ciekawych tematów. Polecane przez autora jako relaks. 



Ocena:9/10

Dziękuję wydawnictwu Znak za przekazanie książki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz